کنترلر نوار LED RGB میلیون ها رنگ را برای روشنایی خانه فعال می کند

چراغ نواری LED RGB یک انتخاب عالی برای نورپردازی تزئینی و برجسته خانه است. هنگام کار با یک کنترلر RGB، میلیون ها رنگ از جمله رنگ های ایستا و الگوهای تغییر پویا برای ایجاد حالات مختلف برای فضاهای مختلف فعال می شوند.

یک کنترلر نوار LED RGB عالی باید با رابط انسانی با عملیات کاربر پسند و آسان طراحی شود. همه عملکردها باید به راحتی قابل درک و استفاده باشند و نباید عملیات پیچیده ای برای کنترل روشنایی خانه وجود داشته باشد.

به طور کلی یک سیستم کنترل کننده برای نوار LED شامل یک واحد کنترل است که سیگنال را ارسال می کند و یک کنترل کننده که سیگنال را دریافت می کند و آن را به سیگنال PWM تبدیل می کند تا نورهای متصل را کم کند و تغییر دهد. همچنین کنترل کننده هایی وجود دارند که هر دو واحد کنترل و کنترلر را با هم در بازار ادغام می کنند. واحدهای کنترل آنهایی هستند که مستقیماً روشن/خاموش می شوند، کم نور می شوند و الگوهای تغییر پویا را پخش می کنند. یک واحد کنترل عالی میلیون ها رنگ و حالت های مختلف تغییر پویا را برای نوارهای LED RGB فعال می کند.

ابتدا باید عملکردهای مختلفی از جمله سوئیچینگ، کم نور کردن (هر یک از کانال های R، G، B به طور مستقل)، تنظیم تن رنگ RGB، الگوهای تغییر پویا، کنترل چند ناحیه ای (به طور همزمان یا جداگانه)، عملکرد ذخیره صحنه و رنگ و غیره را داشته باشد. بر.

ثانیا باید دارای یک رابط کاربر پسند باشد که برای کاربران به راحتی قابل درک باشد، عملکرد هر کلید باید در یک نگاه واضح باشد. همچنین باید دارای عملیات آسانی باشد که کاربران را قادر می سازد در کوتاه ترین زمان و با ساده ترین روش کنترل کنند، به عنوان مثال عملکرد دکمه فشاری به آسانی فشار دادن کلید نیست، اما فشار دادن کلید به آسانی کنترل لمسی نیست. یک واحد کنترل لمسی می تواند این الزامات را همزمان برآورده کند و سیگنال های کنترلی برای کنترل لمسی با بی سیم RF، DMX، DALI و 0/1–10V در دسترس هستند.

ثالثاً باید قابلیت اطمینان و پایداری بالایی داشته باشد، به این معنی که سیگنال باید به طور قابل اعتماد و پایدار بدون هیچ گونه تداخلی ارسال شود، به عنوان مثال سیگنال بی سیم RF/WiFi به اندازه سیگنال های DMX، DALI و 0/1–10V پایدار و قابل اعتماد نیست زیرا RF سیگنال توسط فرکانس رادیویی ارسال می شود و می تواند توسط فرکانس نزدیک تداخل داشته باشد و سیگنال های DMX، DALI و 0/1–10 ولت توسط سیم منتقل می شوند و نمی توانند تداخل داشته باشند. برای کنترل روشنایی خانه، RF کافی است زیرا می توانید فرکانسی را انتخاب کنید که با فرکانس های دیگر در تضاد نباشد.

کنترل‌کننده‌هایی که سیگنال‌ها را از واحدهای کنترل دریافت می‌کنند باید بتوانند نوارهای LED RGB را کنترل کنند، به این معنی که باید حداقل 3 کانال خروجی برای R، G و B داشته باشد. همچنین باید با رابط کنترل مربوطه مانند RF وایرلس، DMX طراحی شود. ، DALI و 0/1–10V.

در صورت نیاز به اطلاعات بیشتر به سایت ما مراجعه کنید:
ریسه LED

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *